lockStd

Sunday, October 27, 2019

Pelancaran SYM VF3 V2

MForce Bike Holdings Sdn. Bhd. (MForce) pengedar tunggal SYM di Malaysia hari ini melancarkan versi ke 2 atau lebih dikenali sebagai V2 salah satu produk andalan mereka iaitu SYM VF3i - kapcai dengan sesaran enjin terbesar didunia. Pelancaran dilakukan sekali dengan perasmian kedai SMART Shop SYM iaitu Chai Ken Motorcycle Sdn. Bhd.

Motosikal yang dipadankan dengan sistem transmisi enam kelajuan, enjin suntikan bahan api ini masih lagi mempunyai kuasa maksimum setinggi 17.7 hp pada 8,500 rpm. Nampaknya motosikal ini masih lagi menggunakan enjin yang sama seperti versi terdahulu. Walaupun begitu kapcai ini masih lagi kapcai standard kilang yang terlaju seperti yang dinyatakan di dalam brosur.

Sesuatu yang menarik kali ini adalah warna. Warna emas seakan-akan sama seperti edisi yang dijual di Greece. Selain dari warna tersebut warna-warna lazim seperti biru, merah dan kelabu juga boleh didapati kali ini. Grafik yang lebih sporti membuatkan VF3i V2 ini kelihatan lebih menarik.

 
Di muka surat belakang brosur terdapat fitur-fitur yang cuba diketengahkan. Antara yang menarik adalah tangki petrol terbesar didalam kelasnya
yang mampu mengisi sebanyak 7 liter bahanapi untuk setiap isian. Fitur ini akan membuatkan penunggang kurang berhenti untuk isi-ulang bahanapi dalam perjalan jauh mereka

Selain itu MForce turut menawarkan jaminan pengeluar selama dua tahun atau perbatuan 20,000 kilometer (yang mana dahulu) kepada model ini.

SYM VF3i V2 ini hadir dengan dua edisi iaitu edisi biasa dan edisi khas. Untuk edisi biasa terdapat tiga pilihan warna iaitu Biru, Merah dan Kelabu dan dijual pada harga RM8,338.00. Untuk Edisi Khas, VF3i tampil dengan warna Emas dan dijual pada harga RM8,638.00 (Tidak termasuk SST dan bayaran lain) .

Silalah ke kedai-kedai wakil penjual SYM untuk menjadi antara yang pertama memilikinya.

Jangan baca tajuk je ye. Biasala untuk tarik minat orang membaca


 

No comments:

Post a Comment